neděle 29. listopadu 2015

ROOM TOUR 2015

Nevím jak vás, ale mě baví nakukovat do obydlí ostatních. Jsem zvědavá a ráda se inspiruji bydlením druhých. Možná je to úchylka, možná jenom touha obohacovat se neobvyklými nápady. Ať je to tak či onak, jedním z mých oblíbených typů videí na Youtube jsou room tours anebo rovnou house tours. A přišlo mi spravedlivé taky jedno takové natočit, abych jen pořád neokukovala já, ale nechala také ostatní nakouknout k sobě.
Jak jistě víte, pokud nejste na mém blogu poprvé, právě jsem v Anglii a ukázat můj "domov" na déle jak půl roku, se mi zdálo jako dobrý nápad. Zároveň mi toto video umožní znovu do toho pokoje nahlédnout, ikdyž budu třeba na opačné straně zeměkoule. A až budu jednou na bydlení v anglickém domově vzpomínat, budu mít možnost pustit si video a znovu nasát tu atmosféru, která se tady u nás nachází.


Bydlení v pronajatém pokoji je zajímavou zkušeností. Jako člověk, který si rád zařizuje svůj domov dle svých chutí a preferencí, jsem měla z počátku trochu problém. Vše bylo vybaveno funkčním a vcelku vkusným nábytkem. Ale můj šálek kávy to nebyl. Nechápejte mě špatně, jsem vděčná za to, co tu mám. Bydlení, které se mi tu podařilo sehnat je hezké, neprší na nás, máme tu teplo a vše základní, co ke svému životu potřebujeme. Ale sama bych si takhle svůj domov rozhodně nevybavila.  
Proto jsem od prvního momentu uvažovala, jak si to tu vylepšit k obrazu svému. Volba padla hlavně na statické předměty (jak jinak to nazvat?), protože nesmíme zničit nábytek ani stěny, takže žádné lepení plakátů, po kterých by zůstaly ošklivé tečky (nebo sloupnutá barva), ani hřebíky, které by byly o dost radikálnější (a problémovější) řešení.
Milou společnost mi v pokoji tudíž dělá tato žirafka. Je to dřevěná soška, kterou jsem dostala od rodiny, když za mnou přijeli. A co je na ní nejbáječnější? Je lehká, takže se pro ni najde čestné místo v kufru až poletím domů a bude mi tak dělat radost i doma. Win win!

Společně se žirafkou mám na nočním stolku také vonnou svíčku. Svíčky jsem vždy milovala, ale nikdy jsem je vlastně skutečně nepálila. Tady jsem se to naučila. Večer, při čtení knížky, zabalená do deky a s hrnečkem teplého čaje si ráda provoním pokoj zapálenou svíčkou.


A aby té vánoční výzdoby nebylo na internetu málo, i já přispívám se svou troškou do mlýna. Bylo těžké omezit se v nakupovaní - je tu tolik krásných vánočních věciček. Vždy mi zářily oči, když jsem se ocitla v jakémkoli obchodě. Ale pak mi došlo, že by mi bylo líto věci nechat tady v UK a nevzít si je domů (nemůžu si do Čech přivést celý kamion, bohužel..), takže nejrozumnější bude vůbec ty věci nekupovat. Omezila jsem se jen na malé blbůstky, které se do kufru vejdou. Prostě musí, bez nich domů nejedu! :)
Červené plechové svícínky, první z obchodu typu OBI nebo Hornbach a druhý, domeček, z Morrisons za libru. A protože tu nevoní cukroví, koupila jsem si další svíčku, tentokráte právě s vůní čerstvě napečených perníčků.


V TK Maxx jsem objevila malinkou mističku, která má po obvodu různé sobíky (nebo to jsou jeleni?). Sháněla jsem něco přesně takového s tím, že to naplním čokoládovými radostmi ve vánočním designu a tak to sfouknu tři v jednom - budu mít co mlsat, budu mít hezkou dekoraci a nebudu to tady muset nechávat. Další win win :)


Závěsné hvězdičky s šištičkami jste mohli vidět v dřívějším videu. Původně jsem je chtěla pověsit na lustr, ale usoudila jsem, že by to bylo už moc a hlavně je to vcelku dlouhá dekorace, proto myslím, že okno byla lepší volba. 
Na lustr jsem místo toho pověsila několik vánočních kuliček, které jste mohli vidět ve stejném videu jako hvězdičky a ještě tento kovový stromeček, který na první pohled působí jako dřevěný.






Nejvíc jsem se těšila na ozdobení čela postele. Od začátku jsem počítala s tím, že si koupím nějaká hezká světýlka, která mi vytvoří pohádkovou atmosféru už třeba v srpnu a na Vánoce všem doplním ozdobným řetězem. Světýlka můžete vidět úplně všude na internetu. Youtube, Pinterest a blogová sféra se v nich přímo topí. Ale! Kupovat světýlka s koncovkou do britské zásuvky? To bych je nemohla použít doma, takže si raději koupím nějaký "vymazlený" světelný řetěz zpátky doma a teď to pár měsíců vydržím.
Koupila jsem tedy alespoň kulaté ozdoby, které jsem pomocí černé nitě a izolepy připevnila k čelu postele. Není to nejkrásnější a nejvymakanější dekorace, ale člověk musí vyjít s tím, co má k dispozici. A já myslím, že to vypadá vcelku dobře, co myslíte? 
Ozdoby jsem pověsila jen na okraj čela, protože v posteli si čtu a při tom se opírám právě o zmíněné čelo, takže by hrozilo, že se ozdoby rozbijí a já bych nerada spala ve střepech.


Na závěr jsem se rozhodla přidat pár fotek z večera, kdy jsou svíčky zapálené a já si tu krásu do sytosti užívám. No není to romantika?!



Jaké dekorace kralují vašemu pokoji nebo přímo celému domu? Máte adventní věnec? Dnes je první adventní neděle, takže nejvyšší čas zapálit na něm první svíčku. (Doma určitě už taky jednu zapálili - jak jen mi ten pohled chybí :/)
Máte rádi Vánoce? Berete je jako radostné chvíle plné báječného jídla, chvil s rodinou a příležitost vyzdobit si byt, anebo spíš jako nutné zlo, které ztratilo své původní kouzlo a jde jen o boj obchodníků o co nejvyšší zisky?

Přeji vám všem krásnou první adventní neděli a doufám, že jste blízko těch, které máte rádi.
Užívejte si každého dne.

Vaše B.

5 komentářů:

  1. Máš to tam naozaj veľmi pekné, útulné a vkusné! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Super, máš to krásně příjemné a útulné :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A u nás je vánoční akorát adventní věnec, dřevěný vyrobený přítelem a ozdobený smrkovými větvičkami, smrkové větvičky ve váze a stromeček svítící za oknem. Přítel není zrovna milovník Vánoc, tak na něj musím pomalu :)

      Vymazat
    2. Děkuji Basterko! :)
      Ale zase je vlastnoručně vyrobený a to se cení! Jůva, živé (teda teď už asi moc ne :D) větvičky, musí to u vás krásně vonět! :) Vliv žen je mocný, dávám tomu tak dva tři roky a bude je mít rád stejně jako Ty :)

      Vymazat