neděle 6. prosince 2015

Unboxing - zklamání

Tenhle článek píšu s několikadenním odstupem. A jsem za to ráda. Už jsem totiž vychladla..
Objednala jsem si knížky. Po půl roce jsem si udělala radost a objednala jsem si ty papírové zázraky. Vybrala jsem si je na Amazonu a při placení mi svítila očka radostí. Sice ubývaly peníze, ale vidina té písmenkové radosti tu ztrátu přebila. 
Balíček měl přijít v sobotu, což je perfektní načasování. Během týdne jsem totiž v práci a pošty tady zavírají neuvěřitelně brzo.
Přišel ve čtvrtek. Nikdo nebyl doma. Lísteček s tím, že si ho mám vyzvednout na poště se objevil ve schránce až v sobotu. Dodnes nechápu kdo ho měl ty dva dny u sebe a pak ho "nenápadně" strčil k nám.
V sobotu jsem tam nestihla dojít. V neděli bylo zavřeno. V pondělí i v úterý jsme byla v práci a cesta přes celé město trvá hodinu. Končím v 17:00. Pošta má do 17:30. Uběhl týden od objednávky. Knížky stále leží na poště.

Středa - hurá, spolubydlící mi slíbil, že mě sveze na poštu a zároveň nakoupíme. Vyzvedávám si svůj balíček. Raduji se jak dítě pod vánočním stromečkem. Rychle vyndám nákup do lednice a už utíkám do pokoje, beru foťák, všechno nastavím, připravím, zmáčknu REC a .....
A nestačím se divit. Balíček není zabalený. Opatrně zatáhnu za jednu stranu kartonu. Vykouknou na mě knížky. Co to je ksakru za zabalení? Jak to můžou zapomenout zalepit? Ale ok, jedem dál, když tam je bublinková fólie, tak to bude ok zalepené nezalepené.
Vyndávám první knížku.... Moment, tady něco nesedí. Jde vytáhnout nějak snadno. No co to sakra je? Oni tam nedali žádnou folii? No děláte si ze mě srandu?!
.
.
.. Jak to bylo dál vidíte sami..
.
.
Spřádám plány co s poničenými knížkami. Rychle sahám po notebooku a hledám jak je to s reklamací. Amazon má na to propracovaný systém. Vyplňuji co je třeba, roním slzy jak hrachy a loučím se s těmi mými vysněnými knihami. Už jsou zpátky v boxu. Odesílám lejstro s reklamačními údaji a připravím si balíček vedle tašky.
Ráno popadnu tašku, balíček a mažu do práce. 9 hodin mi pod stolem leží to, na co jsem čekala přes týden (vlastně daleko déle, teď počítám jen dobu od kliknutí na tlačítko Buy). Mám padla. Hodinový přesčas mi trochu komplikuje plány. Beru balíček a mířím na nejbližší Amazon drop off místo. Díkybohu mají do osmi večer. Zvonek u dveří zacinká, slečna za pultem si mě změří zkoumavým pohledem a já už otvírám pusu, abych se zeptala, jestli tam jsme správně na vrácení balíčku od Amazonu.
Slečna načte čárový kód, vyjede mi lísteček s potvrzením, že balíček převzala a ujišťuje mě, že nejdéle zítra ráno si to poslíček vyzvedne.
Modlím se, aby mi vrátili alespoň část peněz. A jsem smutná, že jsem se Harrym kochala sotva pár minut, než znovu skončil v krabici. (Proto nejsou žádné fotky. Neměla jsme sílu ani čas to během několika minut fotozdokumentovat).
Zařekla jsem se, že Amazon má u mě útrum. Navždycky!
.
.
Další sobota, odpoledne. Dívám se na stav účtu. Objevuje se oznámení, že v pondělí mi bude připsáno 27 liber od Amazonu. Tu řachu z toho ,jak mi spadl kámen ze srdce slyšeli snad až doma v Čechách. Vrátí mi celou částku za všechny 3 knihy, které jsem jim vrátila. Začínám je pomalu brát na milost. Možná to nebudou takoví darebáci. Přeci jen, reklamaci mi taky nemuseli uznat že?!....


7 komentářů:

  1. Čosii, to snáď ani nemyslie vážne.. mňa by porazilo na mieste :/ inak, občas sa mi stane že mi príde rozbalený balíček, ale môžu za to naše """"milé"""" poštárky..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, pošťačky jsou pěkně zvědavé. Asi jim nikdo neřekl o poštovním tajemství...
      Tak snad příští balíček dorazí v pořádku a vaše pošťačky dostanou rozum :)

      Vymazat
  2. Zničené knihy zamrzí vždy. Tím spíš, když to není jeho vina. Ale...
    On to byl tak výhodný kup? :) Já jen, že když jsi v Anglii a čili máš přístup k anglickým knihkupectvím a kupuješ si knihy v angličtině, logicky bych předpokládala, že to budeš kupovat v kamenném obchodě a ne přes internet. Internetové nakupování knih má smysl jen když to je vážně výhodné, knihy se dají sehnat "jen" na druhém konci planety či republiky, anebo se jedná o antikvariát. Ale když si někdo nechá poslat poštou něco, co jde koupit prakticky za rohem, byť nebydlíš ve velkém městě a nemáš tam čas jezdit den co den... Nevím no. :) Je ale fajn, že to šlo tak dobře reklamovat. Asi to je u nich běžná praxe. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vím jak to myslíš. Svým způsobem to byl výhodný kup. Sice jsem na Harryho narazila i v kamenném knihkupectví za stejnou cenu, ale tam byl taky poškozený (ještě hůř) a neměli omalovánky a Tanyu.
      Proto jsem se rozhodla pro Amazon.(A taky jsem ho chtěla vyzkoušet, když o něm každý tak básní.) Hlavně se to zdát být jednodušší. Protože v práci tady končím v pět a obchody zavírají v pět nebo v půl šesté a to z práce prostě nemám šanci stihnout.
      Ono je to tady o něco komplikovanější. Do Velkého města by mě jízdenka stála před deset liber a to už by se pak nevyplatilo. A Amazon měl dopravu zdarma....
      No, poučila jsem se a už nebudu nadávat na balíčky v Čechách, tohle byla dobrá škola :D

      Vymazat
    2. Takže to výhodné bylo. Tedy aspoň bývalo by bylo. :) No, tak to už je pak jen škoda, že ti to přišlo poničené. Ale ono se moc není co divit, když člověk vidí jen tu lepenkovou "obálku". Přitom kdyby to balili pořádně, nevracelo by se jim zboží a tolik by na tom netratili. Vážně těmhle "obchodníkům" nerozumím. :)

      Vymazat
    3. Přesně jak říkáš! Komplikují život ostatním, ale hlavně i sobě. Možná je to dáno i tím, že někomu nevadí poničené věci. Hodně lidí to neřeší a když se pak objeví nějaký detailista (jako třeba já :D) tak je oheň na střeše.
      No, pro poučení je to dobré. Nyní už jen knížky z prověřených zdrojů, nejlépe kamenných :)

      Vymazat
    4. Přesně. A když to není v kamenných, ale na skladě ano, stačí si to nechat poslat na prodejnu a tam převzít a přitom rovnou zkontrolovat, jestli to je OK. :)

      Vymazat