úterý 17. května 2016

SVĚT KNIHY

Knihomolský svátek, hromadné knižní bláznění, ale hlavně báječné chvíle v obležení knih. Tak by se dal charakterizovat Svět knihy 2016. Pro mě to byla první návštěva v historii, ale rozhodně nebude poslední. Pokud chcete vidět několik momentů přímo z Holešovického výstaviště a ukázku toho, co jsem si přivezla - koukněte na článek i video :)


Den pro mě začal vcelku brzy ráno, po pouhých pěti hodinách spánku. Celá rozlámaná,ale neuvěřitelně natěšená jsem si to štrádovala na autobus. Metro a tramvaj mě následně dopravily na TO zázračné místo v Praze. Holešovické výstaviště bylo v obležení knih chtivých nadšenců a dlouhé fronty hlásaly, že v areálu bude těsno. Což se také potvrdilo. Naštěstí jsem na veletrh dorazila hned o půl desáté, takže několik prvních desítek minut bylo ještě kam se hnout.


A teď už k samotnému průběhu. Hned po vstupu do centrální části budovy váš zrak padl na monstrózní knihovnu severské literatury, která byla hlavním tématem celého veletrhu. #READNORDIC jste mohli najít už před budovou, ale také na tomto regálu plném knih.






Po pravé i levé straně bylo křídlo plné stánků. Jednotlivá knihkupectví, nakladatelství a další prodejci tu prezentovali to nejlepší ze svých produktů.






Ale bylo možné prohlédnout si i několik mini-výstav. Jednou z nich byla výstava fotografií herců Městských divadel pražských od Aleny Hrbkové, s názvem Herci a město.




Všechno to prohlížení člověka ale vysílí. Naštěstí i na to pořadatelé mysleli a všichni návštěvníci tak měli možnost posilnit se v některého z mnoha kaváren.


Program Svět knihy byl rozsáhlý a pro mne možná až moc. Proto jsem neměla v plánu účastnit se žádné z autogramiád, besed a rozhovorů. Nechtěla jsme litovat, že bych kvůli jedné věci, přišla o další, ještě lepší. Vše jsme tak nechala na náhodě a dobře jsem udělala.
Už značně unavená jsem procházela podél literárního sálu a uslyšela jsem čilý hovor. Nakoukla jsme dovnitř a vyšla jsme až po několika desítkách minut. Byla to beseda s Miloslavem Stinglem, českým cestovatelem etnografem a úspěšným spisovatelem. Tento pán, mě odzbrojit svým vynikajícím vyprávěním o dalekých cestách a momentech, které zažil. S vtipem a grácií předával publiku ty nejzajímavější historky a na základě právě této besedy jsme si pořídila jeho knihu. 




A co všechno jsme si přivezla s sebou domů ze Světa knihy?







Na tuto květnovou sobotu budu ráda vzpomínat. Díky báječné atmosféře a hromadě knih jsem si celý den užila na výbornou. Dokonce jsem se potkala s několika blogerkami/youtuberkami a všechny byly tak milé a příjemné, jak se z jejich tvorby zdá. Jsem ráda, že jsem měla možnost popovídat si s Dorotkou, Markétou, Ohanou a Kamčou. Všechny jsou báječné! :)

Tak co, pojedete příště taky? Pokud ano, tak si vezměte jen něco lehkého na sebe - obrovské horko je totiž, se všeobecným nadšením, přítomno v celé budově. Takže se připravte na knižní tropy a za rok se třeba potkáme na Světě knihy 2017! :)

Mějte se krásně,
Vaše B.


2 komentáře:

  1. Hrozně mě mrzí, že jsem se na svět knihy nedostala :/ . Díky za převyprávění zážitků ;)
    http://thereviewsforbooks.blogspot.cz/2016/05/vsude-kolem-cerny-les-soutez-s.html ← SOUTĚŽ ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad se Ti na příští Svět knihy podaří dorazit ;) A děkuji! :)

      Vymazat