neděle 18. března 2018

Nechci jen existovat, chci žít

Autor: Terka H.
Vydání: 2017
Počet stran: 212


Anotace




K čemu nám jsou moudra, která sdílíme na sociálních sítích, když podle nich nežijeme?

Mám pro vás silný a bolestivý příběh, který mě naučil vykročit na místa, o kterých lidé dokážou jen mluvit. Ne, opravdu nejde o další bezduchou motivační knihu. Veškerou bolest a štěstí ve svém životě jsem prožila znovu při psaní této knih. Od smrti mamky se mi celý život otočil naruby a já jsme začala nacházet souvislosti v tom, co se mi v životě děje a především chápat smysl toho všeho. Začala jsem žít svobodně a v pravdě bez ohledu na to, co si o mě ostatní myslí.



Byla to nejlepší změna v mém životě. Nebojte se ji udělat taky!


V životě každého z nás přijdou dřív nebo později těžké chvíle. Chvíle, kdy bychom nejradši strčili hlavu do písku a předstírali, že vlastně neexistujeme. Ale to nejde. Vždycky nás to totiž dožene. A je jen na nás, jak se k celé situaci postavíme.
Nedovedu si představit jak náročné to pro Terku muselo být, když zažila to, co zažila. Rodiče máme jen jedny, jsou to lidé, kteří nám jsou biologicky a častokrát i emočně nejblíž. A jejich ztráta, ať už definitivní nebo dočasná způsobená ztrátou kontaktu bolí. Terka ale dokazuje, že i bolest se dá překonat a dá se přetavit v něco prospěšného nejen pro nás samotné, ale i pro naše okolí. 
Terčin vztah s její maminkou a hlavně emoce vyvolané interakcí mezi matkou a dcerou mi jsou moc dobře známé. Vztah s těmi nejbližšími může mít mnoho podob, které nejsou vždy na první pohled "správné", ale je důležité, že jsou skutečné a vychází za srdce. Proto naprosto chápu ty rozporuplné emoce lásky ale i vzteku, které se objevují napříč celou knihou.


Co ale považuji na knize za úplně nejlepší část je zamýšlení se nad společností, nad našimi rozhodnutími, nad tím, jak přijímáme to, co nám přijde do života. To, jak je důležité myslet na ostatní, ale nikdy nepřestat myslet na sebe a své sny, které bychom si měli plnit ať už nás ostatní chápou nebo ne. A to považuji za hlavní myšlenku všech stránek této knihy. Pokud totiž upřednostníme ostatní před sebou samými, nebudeme moci přinést radost a štěstí do života našeho, ale ani našich blízkých. Postupné uvědomění si téhle triviální, ale vlastně do morku kosti úplně přesné pravdy, je cestou, na kterou bychom se měli všichni vydat. Ať už teď nebo až za pár let, důležité je v průběhu života objevit alespoň malou část z téhle skutečnosti a zakomponovat ji do svých dnů v co největší míře. 
Samozřejmě čím dřív, tím líp, ale není dobré uměle to uspěchat. Na tohle si musí člověk přijít sám, musí to vycházet z jeho nitra. A všechny impulzy zvenčí, jako třeba právě tahle Terčina kniha, mohou být vodítkem, které nás popostrčí na naší cestě tím správným směrem.



Nejedná se o žádnou "sluníčkovou" knihu, není to "návod na život". Je to příběh jedné moravské holky, která měla v životě šílenou smůlu, ale zároveň ohromné štěstí na lidi kolem sebe. Je to příběh o tom, jak se tahle holka dostala z malého bytečku na Moravě až do malého bytečku na Floridě. Je to příběh psaný tak, jak lidé opravdu mluví, bez přikrášlení, s občasným překlepem (ale těch je tam opravdu minimum, možná tak 5 celkem?), se smajlíky, sem tam i s nějakým sprostým slovem. Je to skutečný příběh vyprávěný tak, jak se stal, bez přikrášlování, se spoustou hlubokých myšlenek, které v jeho jednotlivých fázích vypluly na povrch, a které mohou dát hodně nám všem...


Je to příběh o splněném snu, ke kterému vedla trnitá cesta. Ale pozor! Ten splněný sen nebyl koncem celého příběhu. On je to totiž teprve začátek!




Knížku kupujte TADY!
A TADY je soutěž o dovolenou v Americe!



Tenhle článek nebyl sponzorovaný! Knížku jsem si koupila ze své vlastní vůle a za vlastní peníze. A naprosto jsem si ji oblíbila! Tak šup do čtení!!! ;)

1 komentář:

  1. Moc pěkný článek. Recenze na tuto knihu mě velmi zajímala, ovšem nikde jsem na ni zatím nenarazila. Děkuji za tip na knihu :)

    OdpovědětVymazat